Hoe maakt een bedrijf het verschil? Deze vraag is vaak lastig te beantwoorden. Zeker is wel dat wat  10 jaar geleden werkte, nu niet meer van toepassing is.

Consumenten en afnemers  hechten steeds meer waarde aan het verhaal achter een onderneming, aan het gezicht achter en de bedoeling van een organisatie. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, duurzaam handelen en personeel de mogelijkheid geven om zich te ontwikkelen zijn daarbij belangrijke thema’s.

Steeds meer zijn medewerkers bepalend voor het succes van een onderneming. Hen toerusten betekent dat ze dragers moeten zijn van ‘het merk’ en dat ze skills kunnen ontwikkelen, zoals wendbaarheid, eigenaarschap, communicatieve kwaliteiten en samenwerken.

Uitdagingen in het bedrijfsleven

Groei

Juist in drukke tijden is het belangrijk om de ‘waan van de dag’ niet (alleen) de agenda te laten bepalen. Echt aan het stuur zitten en bepalen waar het naar toe moet is belangrijk en noodzaak.

Realiseren van de strategie

Een krachtige positionering moet natuurlijk worden waargemaakt. De merkwaarde heeft vertaling nodig naar gedrag en houding van de organisatie en de medewerkers. De cultuur die dan ontstaat zorgt voor de juiste performance.

‘Mijn onderneming is krachtig in verandering gebracht door een aanpak waarin de gehele organisatie is betrokken’

Maarten Gielen, Algemeen Directeur IBN

Managen van de merkwaarde

Zijn onze mensen het merk? Dragen ze daadwerkelijk uit wat we beloven en waar we in geloven? Impact werkt met beproefde methoden om de onderneming alignment te bieden.

Leiderschap

Modern leiderschap speelt in op de veranderde medewerker. Mensen met al hun mogelijkheden zien, ze uitdagen, prikkelen en tegelijkertijd helpen om eruit te halen wat er in zit is de rol van moderne leiders.

“Mensen zijn je merk!”

Rob KampDirecteur

Referenties

Meer weten?

Ben jij benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact op met Rob!

  Bel Rob

Recente blogposts

BedrijvenGemeentenOnderwijsSociaal domein
31 augustus 2018

The Golden Circle

"Waarom zijn sommige mensen en organisaties inventiever, baanbrekender en succesvoller dan anderen? En waarom zijn ze in staat om hun succes steeds weer te herhalen? Het gaat om de vraag:…